Friday 15 April 2016

Aku takde gaya??!!!

Aku stop buat EA form bebudak ni sebab nak masuk sini...  tak puashati noo aku...

"Saya nak jumpa Manager kak..." kata isteri peminta keje yang sipemintanya aku dah rejek untuk keje sini.

"Awak nak jumpa manager mana?"  tanya aku

"Mana-mana manager lah kak...nak tolong minta keje untuk suami saya.."

Aku dah cakap tadi dengan laki dia, dia punya application dalam file KIV .  Ayat manis... padahal aku memang dah rejek laki dia tu..

"Nak jumpa GM ke?... tapi nanti dia bagi saya handle juga.."

"Takde lah sampai nak jumpa GM kak.... manager ada tak?...saya nak cakap dengan manager...."

"Saya pun MANAGER... boleh cakap dengan saya."  Aku macam nak bagi tanda seruan bila bercakap dengan dia.

Dia macam tak umpamakan aku.... sedih mak tau!!!

"Kakak manager?" isterinya masih bertanya was-was.  Aku nengok muka laki dia... macam serba salah.

"Ye... saya manager HR kat sini.. nak tanya pasal suami awak dapat keje kat sini ke tidak.. awak kena tanya saya!"

Ewah...ewahh..ewahhh... berlagak pulak aku kan?... Dalam berlagak tu sebenarnya aku nak cari cermin... eh! rupa dan gaya aku ni macam hapa ek?

Secara tiba-tiba isterinya merayu-rayu soh bagi lakinya keje.. semua cerita dato nenek keluar...

Aku dengar jer... pastu aku bagi janji pelesu lagi.. lama no memujuk rayu aku..nak soh dia balik cepat.

Mak tak termakan dengan pujuk rayu ko nakkkkk.... mak dah terlukah!!!

*tadah muka depan cermin 3 jam*


lama no aku simpan entry ni....