Monday 22 February 2016

ORANG CUTI REHAT... AKU YANG PENAT!

Sekarang blog aku bukan blog bergambar...  sebolehnya aku elakkan pittenah masyarakotttt...

Kalo dah kena daftar buat blog..aku tutup jer lah blog ni... tak gitu??

Abang aku bercuti 7 hari di hotel dekat dengan rumah kampung aku...katanya nak abehkan voucher. Kalo kata hotelier tak jakun dengan hotel... itu tipu semata2.. kalo nak kata  hotelier ikut sangat peraturan hotel...itu dusta sematah2...

Kami semua berkampung di dalam hotel 3 bilik tu... kikikih... bawak toto..bawak periuk nasik.... kata dekat dengan rumah... aku yang kena masak kat umah... dah siap masak2... bawak sana makan ramai2.

Baju sekolah anak pun bawak...yelah...7 hari...sekolah dari hotel.. kan?... Jakun tak???... kah!kah!kah!

Aku penat masak...mengutip baju basah.. bawak balik rumah... bapak aku pun ada rutin.. balik umah...buat keje kat umah dulu...pastu kunci pintu balik hotel.

Rasa macam kelako...tapi anak2 suka.laa.... hari2 mandi kolam. Dulu aku dapat bilik kat resort...setahun dok sana pun..hari2 ngadap kolam..ngadap laut... masih gak sama rasanya...Seronok beramai2 dok hotel...tido dalam bilik ekon ramai2...

Hotel baru ni...aku nengok camne... adakah masih sama kejakunan aku?...kita lihat!!!