Monday 15 February 2016

Aku penat

Hari ni masuk 2nd batch dalam 20 orang...

Orentasi hari ni biasa2 jek.. Gambo ada tapi aku tak letak. Kang blog aku jadi tumpuan pekerja dari hotel tu sendiri.

Aku memang penat nguruskan semua ni..tapi ketua jabatan yang lain sangat memahami kesusahpayahan aku ni. TQ guys atas pertolongan korang.  Walopun korang tak baca... 

Yang buat aku penat sangat ni... bila time interview orang... aku paling sentap bila interview budak2 nak keje.  Patutnya sekolah lagi...tapi nak keje. Memang boleh kerja sebab umur dah lebih 16 tahun.. tapi kenapa ek...tak nak sekolah??

Hati ibu aku ni...macam tak puashati dengan budak2 macam ni.. bila ditanya masa depan...tak jawap. Alahaiiii.. Anak oiii.... semua baya2 anak aku.  Lagi pedih bila datang dengan pakwe mintak keje sama2.  Pakwe pun alahaaaiiiii.... tua sikit laa... tapi kelulusan??? elek....

Macam2 cerita aku dengar... ibu bapa cerai... ibu bapa sakit tak keje... adik beradik semua tak sekolah.. tapi nengok dia...lipstick merah menyala.  Aku bayangkan kalau orang susah...muka derang macam sedih. Ini happy jer aku nengok.... Ke aku ni terlalu emosi??

Apapun... aku ok jek.  Rezeki masing2... ada yang dapat keje sebab rasa kesian.. ada yang dapat keje sebab adik abang kakak mak sedara kawan... ada keje sini... yang sebab pengalaman tu... standard lah.

Sapa2 yang terpilih tu... arap keje dengan elok laa... aku ni... soh orang keje elok2.... aku????
Asek lapo jer.... time training orang, nak terberak laa... nak kluar training malu... terpaksa tahan je.. nasib tak terkentut!!!!