Monday 26 October 2015

DENGGI..DENGGI... AKU BENCI...

Aku memang tak sangka aku akan kena demam denggi.

Korang jangan tak sangka pulak bila aku demam aku tak buat keje vodo.  Buat jugak nokssss!!! 

First day aku demam, aku period.. sebab aku nak kuar dari opis yang rasa sejuk giler tu.. aku terus gi meeting room, tak bukak ekon, terus pakai telekung w/pun tak leh sembahyang dan bergolek situ. Rasa ok sket daripada gigil2 dalam ofis.  Aku mintak boss balik cepat, aku rasa aku demam kuat. Yang boss aku ni rasa dahi aku kata aku ni menipu... 

"Malas keje le tuuuuuu....tak rasa apa pun."

Malas tak malas... aku nak gi klinik.  Pegi klinik pakai slip kampeni lama. Duit kurang daaa.... nasib baik boss lama aku ni masih ok lagi dgn aku, w/pun aku dah benti keje...tetap bagi aku guna slip klinik kampeni dia. Dapat MC sari.  Esok aku demam lagi... dengan package sakit badan sekali. 

Aku beli koyok beso yang letak belakang tu.. seharian aku pakai takde rasa panas pun... rupanya aku pakai plasternya aje... ubatnya aku tak letak..patut tak panas. Kevodohan aku boleh lah diterima kerana aku demam weihhh.... memang demam ni buat korang blur nak mampus...

Pegi klinik lagi...pakai slip kampeni lama lagi... check darah, pallet aku rendah... MC 2 hari, esok kena datang lagi nak confirm pallet darah turun atau tak...denggi atau tak... keesokannya pegi klinik lagi..ambik slip kampeni lama lagi... berapa kali ambek da.... aku harap boss lama aku tak soh aku bayar balik...kih!kih!kih!!!!

Confirm... pallet darah aku rendah dari semalam, dan demam aku tak kebah... transfer aku ke hospital.  Aku redho... memang aku lemah semacam jer.. memanjat tangga nak uruskan kucen2 aku... nak uruskan ikan kelisa dan puyu aku... kain baju jangan cerita laaa.. Period lagi.. Aku macam dah give up.

Nasib baik ada orang nak tolong...ambek kucen2 aku kat umah... bawak aku g spital, settlekan sampai aku masuk wad. Kat wad aku tergolek jer.. masuk air 2 botol jer..pastu aku mengketedarah air masak jer.. makan lain tak lalu. 

Sadisnya aku lapo...bila aku makan sikit jer..aku muntah wokwekwokwek... Misi, bila orang muntah pun rekod...pastu kena masuk ubat.. kena makan ubat yang masin sebijik macam air garam tu.... vodo tau aku rasa... kalo boleh taknak muntah... tapi aseklah muntah.. hari tu ada aku skip makan ubat masin tu... tahu pulak misi tu.. heran aku.

4 hari aku kat wad... 3 kali tukar katil, 3 kali tukar jarum butterfly tu (ala yang masuk air & ubat tu) baru aku discaj.  MC 12 hari... Muai aku dengan MC,,,, tapinya, bukan boleh berjalan pon... badan tak larat.  Nak berdiri lama pun rasa nak rebah.  Makan pun tak lalu...kena marah jer soh makan. 

"Hoiiii.... kalo aku tak sakit tak payah suruh aku makan laaa.... aku memang pandai makan sendiri dari ko!!!" itu dalam hati jer...(sambil nengok perut)

Masa ni laa..aku mengambek kesempatan nak makan kat tempat yang jarang aku gi makan sebab cost dan katanya tak sihat untuk kesihatan. Banyak minyak dan lemak.  Tapi tak lalu makan jugak.. letak lobster pun belum tentu aku nak makan masa ni.

Akhirnya...hari demi hari aku mula ok. Sikit demi skit aku boleh makan... sekarang aku kembali normal kerana aku terLEBEH makan.

OK... aku dah tau aku dapat denggi dari mana.  Tempat keje baru ni.. seminggu lepas aku naik keje, member berdepan meja pulak kena denggi.

Muahahahaha..

Esoknya jugak contractor tempat ni fogging. Kan? Dah kena baru nak ambek tindakan.