Tuesday 1 September 2015

JAMBAN OH JAMBAN...

Lamakan aku tak tulis kat sini?... memang lama.  Aku bukan takde masa macam selalu, aku dah tukar keje dan aku terlebih-lebih masa santai.

Kalo dulu aku tulis blog, aku tau yang kenal aku tak ramai yang baca.  Kawan keje lagi laa... takde langsung yang baca. Harap si Nepal dan si Bangla, nak baca tulisan TANDAS pun tak paham makna. 

Kali ni aku keje tempat yang bakal ada beratus pekerja. Sekarang baru ada 10 orang bekerja bersamapun, aku sentiasa dikejar bayangan kena umpat. Biasalah perangai gila dan selamba macam aku bakal mengundang umpatan orang. Dah pikir 3-4 kali, aku rasa update jelaa mana yang boleh. Mengumpat aku, bakal memberi pahala pada aku... kalo aku memang cari bala bagi orang umpat aku tu...kira aku memang buat salah dan orang tak berkenan. Kena redhoooooo....

Kali ni bakal ubah cara nak update... masih lagi berlegar tentang kevodohan aku buat pada hari2 tertentu. Bagi chance korang gelakkan aku. Betol2 aku bagi chance ni... tapi column komen tu aku memang tak bukak la... nak mengata aku boleh e-mail aku. 

Lets uolsss..


Jari jemari aku masih kebas lagi ni... menekan kibod masih terasa2 sesemutnya.  Jap tadi aku terperangkap dalam jamban bilik.  Dah lah aku lock bilik... aku lock lagi jamban.  Pre-caution katanya... hari tu ada kejadian tak diingini berlaku. Nanti aku cerita..  ini nak cerita aku terperangkap dalam jamban.

Level 1 ni... aku  jer yang ada standby kat opis, selainnya hanya contractor buat touch up. Punyalah nak terberak tadi lepas makan petai sambal.  Perut aku meragam sungguh. Aku pilih satu bilik, slot card.  Kunci pintu luar.. dan zasss hentak pintu bilik air terus terkunci.

Dang!!!!!

Instead aku memerut, aku terus try bukak pintu jamban... jilake sungguh...stuck! Gelabah dah aku..hp pun tak bawak... try lagi..tak boleh. Dari nak terberak tadi terus taik ternaik ke dada...sesak dada aku dengan taik.  

"okeh.... cool....cool...." cakap pada diri. Tarik napas...turun...tarik ...turun...

Try bukak lagi..memang stuck...dari cool tadi aku terus aku nak azan...tak gelabah dok dalam jamban berjam-jam tanpa handphone?!!!

Aku tak azan, aku terjerit2 nama bos aku... aku dengar ada orang lalu depan bilik, aku terus jerit

"TOLONGGGGGGGGGG!!!!!!" sekuat hati.

Nasib yang lalu tu main con... adalah segala master key.... dan aku diselamatkan. 

Syukurrrrrrr.....

Lagi vodonya kami..(2 contractor dan aku..) dok dalam jamban bertiga try kunci dari dalam...dan stuck situ.

Contractor ni pun jerit gaya aku tadi...

"TOLONGGGG....." sambil ketuk2 pintu dan gelak2..

Vodo tau...  

Dia boleh laaa gelak sebab tau kat luar tu ada pekerja bangla dia, leh selamatkan kami.

Aku????? yang tadi???

Sampai la ni... tak leh berak.  Harap tak jadi sembelit la taik ni...