Thursday 9 February 2017

Meng ular - ular kan diri....

Keje sekarang aku jarang mengular.  Keje berlambak macam pengilang kertas. Banyaknya dokumen yang tak sempat aku selesaikan.

Hari ni aku meng ular-ularkan diri.

Pi mampus le sama si Sawan tu.... sekarang sawannya ada kurang sikit, tapi senin lepas dia dah menyawan aku. Sampai campak2 tikus... oh... i mean tetikus... sampai hentak2 meja. Yang aku pulak boleh ter...ter...ko...bukan sengaja... ter senyum manja.

Angin satu badan si Sawan tu.... nyaris tak berguling keluar opis dan terjun dari tingkat 1.
OKlah forget about it.

Aku pun kena lupakan sebab aku rasa terkena dgn si Sawan tu...

"Just now u scared or not?"  Gitu dia tanya aku bila aku kena panggil kali ke 2.

Aku dengan anggukan pelesu aku... "Yes..."

"U have to learn how to do it to the staff. Make them scared!"

Ko...gitu caranya mengajar supaya aku sawan macam dia.

Tak hingin aku......

Oklah aku  mengularkan diri sebab aku berangan aku nak jadi peniaga peyek sepenuh masa.  Malas aku nak hadap karenah staff2 yang ntah apa2...karenah si sawan tu lagi laa... karenah Kak Gayah Patah pun satu hal... Menyampah nak layan.

Dan.. sekarang aku ada assistant nak buat peyek aku.. aku arah, dia buat... itu yang berangan nak jadi director tu...

Tapikan... aku rasa aku pun akan jadi si Sawan jugak...bila nengok arahan kita tak dijalankan dengan sempurna.. Agaknya bila jadi boss.... kita akan berpenyakit sawan.

Itu teori aku jer.

BTW doakan aku dapat keje lain....atau jadi tokeh tempeyek ke... apa2 lah... tak larat nak berdampingan dengan si sawan tu.

PENAT!!!!