Friday 22 May 2015

MARI KETAWAKAN AKU...

Agak lama aku tak update kat sini.  Keje pejabat macam biasalah banyak... tapi hari ni hari kedua last sebelum aku keje tempat lain, aku istiharkan, aku rehat.  Konon nak kemas barang2 aku kat pejabat ni...tapik aku malas!

Sebenarnya aku nak cerita mende bodo yang aku buat semalam.  Aku ketawa sampai hari ni. Mesti korang tahu pasal ni kan...




Aku ngaku.. aku tak penah pakai mende ni.. start dari guna GST akaun software, aku download le mende ni sebab disuruh oleh budak yang install GST software tu...

Dan, kelako nya start semalam... bila mana software yang aku guna tu ada masalah...aku call le budak IT (senang panggil la) tu... dia pun soh aku guna teamviewer ni.. mintak password, jadi aku bagi...

Tetiba.. aku rasa terkejut sebab cursor aku berjalan sendiri... ehhh... kenapa tetiba bergerak mengikut sesuka hati  cursor tu dan mengklik sana sini?

Aku pun apa lagi... terus capai mouse aku...pertahankan apa yang ada di skrin.. dia bukak aku tutup.. dia kecikkan aku besarkan...

Kah..kah...kah...kah.... aku baru nak call budak IT tu... dia dah call aku dulu...

(sambil menaip ni pun aku tersengih2)

"Kak.... jangan pegang u punya mouse!!!!" 

nada tak puashati kat situ..

"Eh.... apasal ek.. itu cursor jalan sendiri????"

Soal aku macam tak puashati jugak....

"Kak...kita repair dari sini kak... u nengok i gerak mouse, u punya cursor gerak...mouse kakak jangan usik.."

"Oh..... itu macam ka?....." Mampos bodo benar aku ni... aku gelak sendiri.  Ya Allahhhhhhh..... dah tua baru nak belajar.. sebab tu budak2 suka gelakkan orang tua.... adoyaiii... 

Giler ahhhhh!!!!....